7 Ağustos 2013 Çarşamba

Dağcılık üzerine bir kitap

Amerika'da eğitim alırken, hocalarımdan bir tanesi bize ödev olarak bir kitap okutmuştu. Adı: Into Thin Air. Gerçek bir hayat hikayesi olan bu kitap, normalde konusu tamamen dağcılık olmasına ve benim dağcılıkla alakam olmamasına rağmen beni çok etkilemişti. Bu sebeple sizinle de paylaşmak istedim.

Hikaye şöyle: 1996 dağcılık sezonu Everest tarihinin en çok ölüm yaşanan yılı. O yıl maalesef 15 kişi zirveye ulaşmaya çalışırken hayatını kaybetmiş. Everest Dağı felaketinin canlı tanıklarından biri de Amerikalı yazar ve dağcı  Jon Krakauer.

Jon Krakauer’in Everest macerası, o dönemde çalışmakta olduğu Outside isimli derginin onu Everest Dağı'yla ilgili bir yazı yazmak üzere dağcılara katılmak amacıyla Nepal'e göndermesiyle başlamış.  Maalesef bu macera "1996 Everest Felaketi" olarak alınan bir olayla sonuçlanmış. Zirveye ulaştıktan sonra, 6 kişiden 4'ü (aralarında grup liderinin de bulunduğu) fırtınada hayatlarını kaybetmiş :(

Jon Krakauer, felaketin ardından Outside dergisinde bir makale yazmış ve sonra da bir kitap yazmaya karar vermiş. Orijinal adıyla "Into Thin Air: A Personal Account of the Mt. Everest Disaster" ulusal en çok satanlar listesine girmiş bir kitap. 10 Mayıs 1996 tarihinde yaşananları detaylı bilgiler ve fotoğraflarla anlatan kitabın "Into Thin Air: Deaths on Everest" isimli bir TV filmi de çekilmiş.

Toplumun bir kesimi Jon Krakauer'i bu olayı ticaretleştirdiği için eleştirmiş. Ben sadece o gün orada neler yaşandığını herkesin bilmesini istemiş diye düşünüyorum. Eğer siz de gerçek hayat hikayelerini okumaktan keyif alan ya da dağcılıkla ilgilenen biriyseniz, bu kitabı kesinlikle okumalısınız. Ben kitabı İngilizce okudum ancak Türkçe versiyonu Doğan Kitap'tan basılmış. Kitabı şuradan bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder