12 Temmuz 2013 Cuma

Kim korkar karanlıktan?

Ben bir teyzeyim; üstelik -bu konuda mütevazi olamayacağım- yeğenlerimin "favori" teyzesiyim. Peki neden sizce? İki sebebi var aslında: Birincisi onlarla keyifli ve kaliteli vakit geçirmem, ikincisi de onlara sürekli güzel hediyeler almam... En sık aldığım hediye ise kitap :)

Kitaplar, kesinlikle bir çocuğun en yakın arkadaşları olmalı. Ama bu sözü kuru kuru söylemekle de olmaz tabii ki. Çocuk, ancak etrafındaki yetişkinlerin (annesi, babası, teyzesi, dayısı, ablası vb.) elinde kitap görürse, kendi eline kitap verilirse okumayı sevebilir ve okuma alışkanlığı geliştirebilir.

Eminim bu yazıyı okuyan anne ya da babalar (veya teyze, dayı, büyük anne ya da dedeler) çocuklarına, yeğenlerine, torunlarına kitap hediye ediyorlardır. Ama şu ana kadar etmediyseniz de geç değil; üzülmeyin. Size harika bir önerim var!

Biliyorsunuz çocuklukta bir sürü korkular gelişir. Özellikle 2 yaşından 5 yaşına kadar çocuklar farklı korkular geliştirebilir. Örneğin karanlık korkusu... Ben kendimden hatırlıyorum; karanlıktan korkan o kadar çok arkadaşım vardı ki! Eğer sizin de çocuğunuz, yeğeniniz ya da torununuz karanlıktan korkuyorsa, şimdi önereceğim kitap yardımcı olabilir sanıyorum.

"Akşam Olunca" isimli bu kitabı internette gördüm. Karanlıktan korkmanın gereksiz olduğunu anlatan bir kitap. Hoş da bir anlatım dili var. Mikado Çocuk tarafından yeni basılmış ve fiyatı da gerçekten çok makul...

2 ve 4 yaşındaki yeğenlerime hemen aldım ama henüz kendileriyle görüşüp veremedim. Bayılacaklarına eminim gerçi :) Siz de "Şu kitaba bir bakayım" derseniz buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder